OBCHODNÉ PODMIENKY
1. Úvodné ustanovenia
1.1. Definície
1.1.1. Predávajúcim je spoločnosť VLNEX s.r.o. so sídlom na adrese Dolný Kalník 148, 038 02, Slovenská republika, IČO: 55208029,DIČ: 2121904004, IČ DPH: SK2121904004, zapísaná v Obchodnom registri vedenom Okresným súdom Žilina, oddiel: Sro, vložka č. 81285/L. V prípade otázok na Predávajúceho je možné využiť aj kontaktný formulár. (ďalej len "Predávajúci")
1.1.2. Predávajúci je zároveň aj prevádzkovateľom internetového obchodu www.vlnex.sk (ďalej aj ako „internetový obchod“). Bankové spojenie: Fio banka, a.s., č. účtu: SK74 8330 0000 0022 0246 3301.
1.1.3. Kupujúcim je každý návštevník internetového obchodu, bez ohľadu na to, či koná ako spotrebiteľ alebo ako podnikateľ (ďalej len "Kupujúci").
1.1.4. Spotrebiteľom je kupujúca fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení zmluvy nejedná v rámci svojej obchodnej alebo inej podnikateľskej činnosti (ďalej len "Spotrebiteľ").
1.1.5. Podnikateľom je kupujúca osoba, ktorá nie je spotrebiteľom. Za podnikateľa sa považuje aj každá osoba, ktorá uzatvára zmluvy súvisiace s vlastnou obchodnou, výrobnou alebo obdobnou činnosťou či pri samostatnom výkone svojho povolania, prípadne osoba, ktorá koná v mene alebo na účet podnikateľa (ďalej len "Podnikateľ").
1.1.6. Zmluvnými stranami sú Predávajúci a Kupujúci (spotrebiteľ a podnikateľ).
1.2. Obchodné podmienky
1.2.1. Tieto Všeobecné Obchodné Podmienky (ďalej len "Obchodné podmienky" alebo „VOP“) upravujú vzájomné práva a povinnosti zmluvných strán vzniknuté v súvislosti alebo na základe kúpnej zmluvy uzatvorenej medzi predávajúcim a kupujúcim prostredníctvom internetového obchodu www.vlnex.sk (ďalej len "kúpna zmluva").
1.2.2. Zmluvný vzťah medzi Predávajúcim a Kupujúcim sa riadi kúpnou zmluvou, týmito Obchodnými podmienkami a právnym poriadkom Slovenskej republiky, najmä zákonom č. 40/1964 Zb. (Občiansky zákonník) v znení neskorších predpisov, zákonom č. 513/1991 Zb. (Obchodný zákonník) v znení neskorších predpisov, zákonom č.102/2014 Z.z. (o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku) v znení neskorších predpisov a ostatnými všeobecne záväznými právnymi predpismi.
2. Uzavretie kúpnej zmluvy, spôsob dopravy a platby
2.1. Popis objednávania tovaru
2.1.1. Za nákup sa pre účely týchto Obchodných podmienok rozumie uzatvorenie kúpnej zmluvy v zmysle nasledujúcich ustanovení. Nákup prostredníctvom internetovej stránky Predávajúceho je možné uskutočniť v niekoľkých jednoduchých krokoch, pričom registrácia pred nákupom nie je potrebná.
V internetovom obchode je možné vyhľadať dostupné produkty. Po kliknutí na konkrétny produkt sa zobrazí podrobný popis zvoleného tovaru, dostupnosť, cena. Potvrdením výberu konkrétneho produktu sa tovar vloží do nákupného košíka, kde je následne možné upraviť množstvo, príp. zmazať zvolený tovar. V ďalších krokoch je potrebné zadať kontaktné (fakturačné) a dodacie údaje a spôsob dopravy a platby.
2.2. Ponuka tovaru
2.2.1. Ponuka tovaru, dostupná prostredníctvom internetového obchodu www.vlnex.sk má iba informatívny charakter. Samotná ponuka tovaru sa, bez ďalšieho, nepovažuje za návrh predávajúceho dodať tovar. Predávajúci nie je povinný uzatvoriť kúpnu zmluvu ohľadom ponúkaného tovaru.
2.3. Objednávka
2.3.1. Objednávku môže Kupujúci vytvoriť pomocou formulára na stránkach internetového obchodu www.vlnex.sk (viď vyššie bod 2.1.). Potvrdením objednávky podáva Kupujúci záväzný návrh na uzatvorenie kúpnej zmluvy medzi ním a Predávajúcim a potvrdzuje, že si tieto Obchodné podmienky prečítal a v celom rozsahu s nimi súhlasí.
2.4. Uzavretie kúpnej zmluvy
2.4.1. Predávajúci sa zaväzuje prijať návrh na uzatvorenie kúpnej zmluvy Kupujúceho (objednávku), ak tento návrh nie je v rozpore s týmito Obchodnými podmienkami.
2.5. Spôsob dopravy
2.5.1. Ak nie je v kúpnej zmluve dohodnuté inak, spôsob dodania tovaru určuje Predávajúci. V prípade, že je spôsob dopravy dohodnutý na základe požiadavky Kupujúceho, nesie kupujúci riziko s takým spôsobom dopravy spojené, vrátane prípadných dodatočných nákladov na zvolený spôsob dopravy.
2.5.2. Odoslaním objednaného tovaru sa rozumie jeho odoslanie na dodaciu adresu špecifikovanú Kupujúcim pri vytvorení objednávky.
2.5.3. Poštovné je závislé od výšky objednávky a zvoleného spôsobu dopravy v súlade s bodom 2.5.1. týchto Obchodných podmienok a je splatné spolu s cenou objednaného tovaru v súlade s tými Obchodnými podmienkami.
2.5.4. Prehľad o možnostiach dopravy a aktuálnych cenách je dostupný na nasledovnom linku tu.
2.6. Spôsob platby
2.6.1. Predávajúci ponúka nasledovný spôsob platby:
- dobierkou
- platba vopred bankovým prevodom
2.6.2. Všetky zmeny vrátane zmien cien v internetovom obchode sú vyhradené. Cena je platná v čase objednania.
2.6.3. Zobrazené kúpne ceny ponúkaného tovaru a služieb obsahujú aj daň z pridanej hodnoty v stanovenej výške v súlade s platným právnym poriadkom Slovenskej republiky.
2.6.4. Kupujúci súhlasí s vystavením faktúry v elektronickej podobe.
2.7. Práva a povinnosti vyplývajúce z uzavretia kúpnej zmluvy
2.7.1. Predávajúci je povinný dodať kupujúcemu objednaný tovar za dohodnutú cenu a Kupujúci je povinný tovar prevziať a zaplatiť zaň dohodnutú cenu.
2.7.2. V prípade porušenia podmienok kúpnej zmluvy alebo Obchodných podmienok Kupujúcim si Predávajúci vyhradzuje právo odstúpiť od kúpnej zmluvy. Pokiaľ zákon neustanovuje inak, Kupujúcemu v takomto prípade vzniká povinnosť uhradiť prevádzkovateľovi všetky náklady spojené s jeho objednávkou, najmä potom náklady na zaslanie tovaru, ak ho kupujúci neprevezme.
2.7.3. Všetky oznámenia Predávajúceho môžu byť Kupujúcemu doručované na e- mailovú adresu uvedenú v objednávke.
2.8. Darčekové poukazy a zľavové kódy.
2.8.1. Kupujúci môže pri tvorbe objednávky zadať kódy obsiahnuté na zakúpených darčekových poukazoch a zľavové kódy poskytované Predávajúcim v súlade s ich pravidlami.
2.8.2. Ak nie je Predávajúcim výslovne uvedené inak, darčekové poukazy ani zľavové kódy:
-
- nie je možné uplatňovať opakovane;
-
- nie je možné vzájomne kombinovať;
-
- nie je možné použiť na nákup ďalších poukazov.
-
- hodnota uplatnených darčekových poukazov / zľavových kódov sa
rovnomerne rozpočítava medzi všetky kusy tovaru v objednávke, na ktorú bol darčekový poukaz / zľavový kód uplatnený, v prípadoch tovaru, kedy je možno takýto poukaz / zľavový kód uplatniť.
akéhokoľvek iného dôvodného vrátenia tovaru Kupujúcim Predávajúcemu zakúpeného na základe zľavového kódu, má Kupujúci nárok na vrátenie sumy, ktorú za nákup tovaru skutočne uhradil peňažnými prostriedkami. V prípade nákupu tovaru s použitím darčekového poukazu vystaví Predávajúci nový darčekový poukaz v zodpovedajúcej hodnote.
2.8.5. Darčekové poukazy s uvedeným dátumom platnosti je nutné využiť pred vypršaním platnosti. V prípade, že dátum splatnosti darčekového poukazu vyprší pred jeho uplatnením, Predávajúci nie je povinný vrátiť držiteľovi darčekového preukazu peňažné prostriedky ani vydať nový darčekový poukaz v rovnakej hodnote.
2.8.6. Darčekový poukaz ani zľavový kód nemožno vymeniť za peniaze. V prípade, že Kupujúci odoberie tovar za nižšiu cenu ako je hodnota darčekového poukazu alebo zľavového kódu, nemá nárok na doplatenie hodnoty darčekového poukazu alebo zľavového kódu ani na nový darčekový poukaz alebo zľavový kód na zvyšok hodnoty pôvodného uplatneného darčekového poukazu alebo zľavového kódu.
3. Dodanie tovaru
3.1. Dodacia lehota
3.1.1. Predávajúci sa, pri zohľadnení podmienok uvedených nižšie, zaväzuje odoslať tovar Kupujúcemu v najbližšom možnom termíne po pripísaní platby na jeho bankový účet, spravidla v rámci 2 – 4 pracovných dní, najneskôr však do 10 pracovných dní odo dňa uzatvorenia kúpnej zmluvy.
3.1.2. Predávajúci nenesie zodpovednosť za škody spôsobené oneskorením odoslania alebo doručenia tovaru z akéhokoľvek dôvodu.
3.2. Preprava, doručenie a prevzatie tovaru
3.2.1. Kupujúci nadobúda vlastnícke právo ku kupovanému tovaru jeho prevzatím. Okamihom prevzatia tovaru tiež na Kupujúceho prechádza nebezpečenstvo škody na tovare.
3.2.2. Pri prevzatí tovaru od prepravcu je Kupujúci povinný skontrolovať neporušenosť obalov tovaru a v prípade akýchkoľvek závad toto bezodkladne oznámiť prepravcovi. V prípade zistenia porušenia obalu svedčiaceho o neoprávnenom vniknutí do zásielky sa odporúča Kupujúcemu zásielku od prepravcu neprevziať a vyplniť záznam o poškodení zásielky. Podpisom dodacieho listu Kupujúci potvrdzuje, že obal zásielky obsahujúci tovar bol neporušený.
3.2.3. Reklamácia mechanického poškodenia tovaru, nezodpovedajúceho tovaru a pod., ktoré neboli viditeľné pri prevzatí zásielky od prepravcu, je Kupujúci povinný uplatniť okamžite po ich odhalení. Predávajúci neručí za poškodenie tovaru vzniknuté pri jeho preprave, ak Kupujúci bezodkladne toto poškodenie neuplatní v súlade s týmito Obchodnými podmienkami.
3.2.4. V prípade, že je z dôvodov na strane Kupujúceho nutné tovar doručovať opakovane alebo iným spôsobom, než bolo uvedené v objednávke, je Kupujúci povinný uhradiť náklady spojené s opakovaným doručovaním tovaru, resp. náklady spojené s iným spôsobom doručenia.
4. Odstúpenie od kúpnej zmluvy
4.1. Odstúpenie od kúpnej zmluvy kupujúcim
4.1.1. Kupujúci - Spotrebiteľ ktorý uzatvoril kúpnu zmluvy pomocou prostriedkov komunikácie na diaľku (cez internetový obchod), má zo zákona právo bez uvedenia dôvodu a bez akejkoľvek sankcie odstúpiť od tejto zmluvy v súlade so zákonom, najneskôr však v lehote 14 dní odo dňa prevzatia tovaru. Formulár na vrátenie tovaru spolu s návodom na jeho vyplnenie a odoslanie je dostupný tu.
4.1.2. Lehota na odstúpenie od kúpnej zmluvy v zákonnej 14-dňovej lehote sa považuje za zachovanú, ak Kupujúci - Spotrebiteľ v jej priebehu odošle Predávajúcemu oznámenie, že od zmluvy odstupuje.
4.1.3. Kupujúci - Spotrebiteľ je povinný po odstúpení od zmluvy zaslať dodaný tovar Predávajúcemu bez zbytočného odkladu, najneskôr však do 14 dní od odstúpenia od zmluvy, vrátane všetkých jeho súčastí a príslušenstva.
4.1.4. V prípade, že Kupujúci – Spotrebiteľ v zmysle bodu 4. týchto Obchodných podmienok od kúpnej zmluvy odstúpi, predávajúci mu vráti všetky platby, ktoré Kupujúci – Spotrebiteľ v súvislosti s uzavretím zmluvy uhradil, predovšetkým však kúpnu cenu vrátane nákladov na doručenie tovaru.
4.1.5. V prípade, že si Kupujúci – Spotrebiteľ vybral iný, ako najlacnejší bežný spôsob doručenia, Predávajúci je povinný vrátiť náklady na doručenie tovaru iba do výšky najlacnejšieho bežného spôsobu doručenia.
4.1.6. Predávajúci je povinný vrátiť prijaté platby Kupujúcemu - Spotrebiteľovi bez zbytočného odkladu, najneskôr však do 14 dní odo dňa, kedy mu bol doručený vrátený tovar. Vrátenie platieb prebehne rovnakým spôsobom, akým boli prijaté.
4.1.7. V prípade, že Kupujúci - Spotrebiteľ odstúpi od kúpnej zmluvy v zákonnej 14- dňovej lehote a vrátený tovar nie je kompletný alebo je preukázateľne použitý či poškodený, má Predávajúci voči Kupujúcemu - Spotrebiteľovi nárok na náhradu škody, resp. na sumu zodpovedajúcu zníženej hodnote vráteného tovaru, s čím Kupujúci - Spotrebiteľ týmto súhlasí. Predávajúci v takom prípade vracia Kupujúcemu Spotrebiteľovi takto dohodnutú zníženú kúpnu cenu. V prípadoch, kedy bude tovar ďalej nepredajný (napr. v prípade jeho zničenia alebo rozsiahleho poškodenia alebo odstránenia symbolov príslušnej firemnej značky/ loga/ štítku atď.), môže pohľadávka Predávajúceho činiť sumu zodpovedajúcu plnej cene tovaru, s čím Kupujúci - Spotrebiteľ výslovne súhlasí.
4.1.8. Kupujúci - Spotrebiteľ berie na vedomie, že nemôže odstúpiť od kúpnej zmluvy v prípadoch uvedených nižšie:
-
- v prípade tovaru, ktorý bol špeciálne upravený;
-
- v prípade tovaru, ktorý podlieha rýchlej skaze;
-
- v prípade tovaru, ktorý bol po dodaní nenávratne zmiešaný s iným tovarom;
4.2. Neoprávnené odstúpenie od kúpnej zmluvy
4.2.1. Pokiaľ Kupujúci odstúpi od kúpnej zmluvy neoprávnene, Predávajúci nie je povinný vrátený tovar prijať a je oprávnený ho na náklady Kupujúceho odoslať späť. V prípade neoprávneného odstúpenia od zmluvy Kupujúci nemá nárok na vrátenie kúpnej ceny a to ani v prípade, že Predávajúcim opätovne odoslaný tovar nepreberie, resp. nebude možné Kupujúcemu opätovne tovar doručiť z dôvodov na strane Kupujúceho. Kupujúci s vyššie popísaným postupom pri neoprávnenom odstúpení od kúpnej zmluvy výslovne súhlasí.
4.2.2. Ak je spoločne s tovarom poskytnutý Kupujúcemu darček, je darovacia zmluva medzi Predávajúcim a Kupujúcim uzatvorená s rozväzovacou podmienkou, že ak dôjde k odstúpeniu od kúpnej zmluvy Kupujúcim v súlade s bodom 4. týchto Obchodných podmienok, stráca darovacia zmluva ohľadom takéhoto darčeka účinnosti a Kupujúci je povinný spolu s tovarom Predávajúcemu vrátiť aj poskytnutý darček s čím Kupujúci výslovne súhlasí.
4.3. Odstúpenie od kúpnej zmluvy Predávajúcim
4.3.1. Predávajúci si vyhradzuje právo odstúpiť od zmluvy v nižšie uvedených výnimočných prípadoch:
-
- Kupujúci uviedol v objednávke neplatné či falošné údaje či porušil akúkoľvek inú zákonnú či zmluvnú povinnosť;
-
- Objednaný tovar je vypredaný či nedostupný a Predávajúci s vynaložením všetkého úsilia, ktoré možno od neho spravodlivo požadovať, nie je schopný dodať tovar Kupujúcemu vo vopred určenej lehote alebo cene, ktorá je uvedená v internetovom obchode, pokiaľ sa s Kupujúcim nedohodne na náhradnom plnení.
- Medzi uzatvorením kúpnej zmluvy a odoslaním objednaného tovaru došlo k výrazným zmenám cien dodávateľa objednaného tovaru, k výrazným zmenám cien prepravy tovaru, alebo ak bol tovar bol omylom ponúkaný za chybnú cenu a Kupujúci neakceptuje príslušnú zmenu kúpnej zmluvy. Kupujúci s týmto postupom pre takéto prípady výslovne súhlasí.
4.3.2. V prípade, že Predávajúci v zmysle bodu 4.3. týchto Obchodných podmienok od kúpnej zmluvy odstúpi, informuje o tom bezodkladne na elektronickú adresu Kupujúceho, ktorá bola ním uvedená v objednávke. Predávajúci taktiež bezodkladne vráti Kupujúcemu zaplatenú kúpnu cenu rovnakým spôsobom, akým bola prijatá.
5. Reklamácia tovaru – práva z chybného plnenia
5.1. Reklamačný poriadok a práva a povinnosti zmluvných strán ohľadne práv z chybného plnenia sa riadia príslušnými všeobecne záväznými právnymi predpismi platnými v Slovenskej republike.
5.2. Predávajúci zodpovedá za to, že tovar je v okamihu jeho prevzatia Kupujúcim - Spotrebiteľom a následne po dobu 24 mesiacov, tj. počas zákonom stanovenej záručnej doby, bez vád. Ak je na predávanej veci, na jej obale, v návode pripojenému k veci alebo v súlade s inými právnymi predpismi uvedená doba, po ktorú je možné vec použiť, použijú sa zákonné ustanovenia o záruke za akosť. Predávajúci najmä zodpovedá za to, že tovar má v čase jeho prevzatia Kupujúcim - Spotrebiteľom a následne po dobu 24 mesiacov akosť a vlastnosti, ktoré si zmluvné strany dohodli, prípadne ak takéto dojednanie chýba, akosť a vlastnosti, ktoré Predávajúci opísal alebo ktoré Kupujúci - Spotrebiteľ očakával vzhľadom na povahu tovaru a na základe reklamy Predávajúceho, že sa tovar hodí k účelu, ktorý pre jeho použitie Predávajúci uvádza alebo ku ktorému sa tovar rovnakého druhu bežne používa, že tovar je v zodpovedajúcom množstve, miere alebo hmotnosti a že vyhovuje požiadavkám právnych predpisov.
5.3. Nároky zo zodpovednosti za vady môže Kupujúci - Spotrebiteľ uplatniť u Predávajúceho zaslaním reklamácie na emailovú adresu info@vlnex.sk Spolu s popisom vady Kupujúci - Spotrebiteľ Predávajúcemu oznámi, ktorý z nižšie uvedených reklamačných práv si zvolil:
-
- Ak tovar nemá vlastnosti uvedené v bode 5.2. týchto Obchodných podmienok, pričom vadu je možné odstrániť, má Kupujúci - Spotrebiteľ právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená. Predávajúci je povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť. Kupujúci - Spotrebiteľ môže namiesto odstránenia vady požadovať tiež výmenu tovaru, alebo ak sa vada týka len súčasti tovaru, výmenu súčasti, ak tým Predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady. Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadný tovar za bezvadný, ak to Kupujúcemu - Spotrebiteľovi nespôsobí závažné ťažkosti;
-
- Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa tovar mohol riadne užívať ako tovar bez vady, má Kupujúci - Spotrebiteľ právo na výmenu tovaru alebo má právo od Zmluvy odstúpiť. Tie isté práva prislúchajú Kupujúcemu - Spotrebiteľovi, ak ide síce o odstrániteľné vady, ak však Kupujúci - Spotrebiteľ nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád tovar riadne užívať;
-
- Ak Kupujúci - Spotrebiteľ neuplatní právo na dodanie nového tovaru bez vád, na výmenu jeho súčasti alebo na opravu tovaru, ani neodstúpi od Zmluvy, môže požadovať primeranú zľavu. Kupujúci - Spotrebiteľ má právo na primeranú zľavu aj v prípade, že ide o neodstrániteľnú vadu;
Kupujúci – Spotrebiteľ nie je oprávnený svoju voľbu bez súhlasu Predávajúceho dodatočne meniť; to neplatí, ak Spotrebiteľ žiadal opravu vady, ktorá sa ukáže ako neopraviteľná.
5.4. Kupujúci – Spotrebiteľ je povinný odovzdať reklamovaný tovar z hygienických dôvodov čistý, v opačnom prípade môže Predávajúci reklamáciu odôvodnene zamietnuť.
5.5. Predávajúci nezodpovedá za vady v prípadoch, kedy Kupujúci - Spotrebiteľ:
- - spôsobil vadu použitím tovaru v rozpore s návodom na obsluhu alebo neodbornou inštaláciou;
- - spôsobil vady nesprávnym alebo nadmerným používaním tovaru;
- - skladoval alebo prevádzkoval tovar v nevhodnom prostredí;
- - vady tovaru spôsobila tretia osoba odlišná od predávajúceho a bez jeho zavinenia;
- - vady tovaru vznikli v dôsledku živelnej katastrofy;
5.6. Na darčeky a ďalšie bezplatne poskytnuté plnenia, ktoré sú poskytované úplne zadarmo, nie je možné uplatňovať akékoľvek nároky Kupujúceho - Spotrebiteľa vyplývajúce zo zodpovednosti za vady.
5.7. V prípade, že dôjde k poškodeniu tovaru v priebehu prepravy dôsledkom zlého zaobchádzania doručovateľom, Kupujúci - Spotrebiteľ môže prevzatie takto poškodeného tovaru odmietnuť. V prípade, že sa Kupujúci – Spotrebiteľ rozhodne tovar napriek tomu prevziať, Predávajúci odporúča Kupujúcemu - Spotrebiteľovi zásielku pred doručovateľom otvoriť, starostlivo preskúmať a spísať zápis o škode. Takýto zápis je doručovateľ povinný podpísať.
5.8. Predávajúci postupuje pri popise ponúkaného tovaru a pri jeho propagácii na základe svojho najlepšieho vedomia a svedomia a v súlade s popisom a odporúčaniami dodávateľov. Predávajúci preto nezodpovedá za výnimočné prípady na strane Kupujúceho - Spotrebiteľa, pri ktorých nie je možné tovar bežne využívať k účelu, pre ktorý bol vyrobený, propagovaný a predávaný a Predávajúci túto nemožnosť nezapríčinil.
5.9. Predávajúci je povinný informovať Kupujúceho – Spotrebiteľa bez zbytočného odkladu, najneskôr však do 30 dní o tom, či bola reklamácia vybavená a akým spôsobom, a to na elektronickú adresu, ktorú uviedol pri reklamácii alebo
v objednávke. Predávajúci v tomto oznámení uvedie lehotu na vyzdvihnutie reklamovaného tovaru. V prípade, že si Kupujúci - Spotrebiteľ nevyzdvihne reklamovaný tovar v stanovenej lehote, je prevádzkovateľ oprávnený účtovať si primerané skladné či tovar svojpomocne predať na účet Kupujúceho - Spotrebiteľa. O tomto postupe musí prevádzkovateľ Kupujúceho - Spotrebiteľa vopred upozorniť a poskytnúť mu primeranú dodatočnú lehotu na prevzatie tovaru.
5.10. Predávajúci nenesie zodpovednosť za akékoľvek straty, zranenia alebo poškodenie majetku, či už priame alebo nepriame, spôsobené chybou dodaného tovaru, ak táto strata, zranenie alebo poškodenie majetku nevzniklo nedbalosťou, opomenutím alebo úmyslom na strane prevádzkovateľa.
6. Záverečné ustanovenia
6.1. Tieto Obchodné podmienky sú voľne dostupné na stránkach internetového obchodu Predávajúceho a Kupujúcemu je umožnená ich archivácia a reprodukcia.
6.2. Jazykom komunikácie medzi Predávajúcim a Kupujúcim a jazykom kúpnej zmluvy je slovenský jazyk. Uzatvorené kúpne zmluvy sú archivované Predávajúcim v elektronickej podobe a nie sú prístupné iným osobám.
6.3. V prípade, že by boli niektoré ustanovenia týchto obchodných podmienok z akýchkoľvek dôvodov neplatné alebo neúčinné, nespôsobuje táto skutočnosť neplatnosť alebo neúčinnosť ostatných častí Obchodných podmienok alebo kúpnej zmluvy.
6.4. Znenie týchto Obchodných podmienok môže Predávajúci meniť a dopĺňať. Zmenené obchodné podmienky sú účinné dňom ich zverejnenia. Práva a povinnosti Predávajúceho a Kupujúceho vzniknuté pred dňom nadobudnutia účinnosti nového znenia Obchodných podmienok nie sú zmenou dotknuté.
6.5. Zmluvné strany sa dohodli, že pokiaľ vzťah založený kúpnou zmluvou obsahuje medzinárodný (zahraničný) prvok, tento zmluvný vzťah ako aj všetky práva a povinnosti zmluvných strán s ním spojené sa riadia slovenským právom, s vylúčením všetkých kolíznych noriem. Týmto nie sú dotknuté práva spotrebiteľa vyplývajúce zo všeobecne záväzných právnych predpisov.
6.6. Predávajúci je oprávnený k predaju tovaru na základe živnostenského oprávnenia. Živnostenskú kontrolu zabezpečuje v rámci svojej pôsobnosti príslušný živnostenský úrad. Dozor nad oblasťou ochrany osobných údajov vykonáva Úrad pre ochranu osobných údajov. Orgánom dozoru na ochranu Kupujúceho - Spotrebiteľa je Slovenská obchodná inšpekcia, Inšpektorát SOI pre Žilinksý kraj, Predmestská 1359/71, 010 01 Žilina.
6.7. Zmluvné strany sa dohodli, že na prerokovanie akýchkoľvek sporov medzi Predávajúcim a Kupujúcim je daná právomoc súdom Slovenskej republiky. Prípadné spory medzi Predávajúcim a Kupujúcim - Spotrebiteľom je možné riešiť aj mimosúdnou cestou.